Dołącz do MASTERCLASS ZDROWIE - 3 bezpłatnych szkoleń online. Zarezerwuj miejsce -> KLIKNIJ

O TYM, JAK OSIĄGNĄĆ CELE ZDROWOTNE W W KAŻDYM INNYM OBSZARZE ŻYCIA.

Cześć! 

 

Początek roku, początek miesiąca, tygodnia albo urodziny… cokolwiek wybierzesz będzie ok. Przyznaję – kocham początki. I jeśli ktoś Ci mówi “daj spokój, i tak większość postanowień odpuścisz”, to ja Ci powiem trochę inaczej. 

 

Bez marzeń, celów nie ma postępu. Wystarczy rozumieć, jak sabotuje nas ego i jak je przekraczać. Znam się na tym, byłam na dnie. Kiedyś tylko marzyłam o zdrowiu

i innym życiu. Pragnęłam tego mocno, ale nie wychodziło mi to za dobrze. Miotałam się ponad 40 lat. 

Od kilku lat realizuję każdy cel, jaki sobie stawiam. Po prostu mam system i zaufanie do niego. Dziś podzielę się nim z Tobą. 

 

Mogę dać Ci gwarancję jego działania – jest tylko jeden warunek. Nie wystarczy, że

o nim przeczytasz, potrzebujesz go zastosować. 

 

Sprawa techniczna: cel to nic innego jak marzenie opatrzone datą wykonania.

Do tego jeszcze potrzebujesz metody. I do dzieła! 

 

Wyznacz sobie cel, który wiesz, że wpłynie na kolejne obszary w Twoim życiu. 

Są takie dwa tematy, które oddziałują na wszystkie pozostałe aspekty. To jest zdrowie i dochody. O tym drugim przy okazji też Ci powiem kilka słów. Jednak zajmijmy się dzisiaj zdrowiem. 

 

Jeśli wybierasz bycie przykładem zdrowia, musimy ustalić, co postrzegasz jako zdrowie oraz zacząć od podstawowych kwestii. Moje zadanie dla Ciebie jest takie: weź kartkę papieru lub notes, usiądź w ciszy i samotności na minimum 15 minut (nastaw sobie timer, budzik – cokolwiek). Na górze kartki napisz MOJE KLUCZOWE “CO” i poniżej, przez te 15 min,  wypisz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, a co chcesz osiągnąć w kontekście swojego zdrowia

Zrób to teraz i nie czytaj dalej. Poważnie mówię. Ja poczekam tutaj na Ciebie. 

 

I jak? Teraz, bez zastanowienia, zaznacz cyframi od 1 do 3 najważniejsze cele

do osiągnięcia w tym roku. Zrób to teraz. 

I mam pytanie: ile z nich to zaprzeczenia, ile z nich zaczyna się od “nie chcę”

lub “muszę”? 

Na przykład nie chcę już być chora albo muszę schudnąć… 

Wróć do swojej listy i zamień zwroty na pozytywne – tak, aby cel był wspierający. Dodaj wyrazy: DO (tutaj data) WYBIERAM (cel) i już cieszę się z jego realizacji. 

 

W naszym przykładzie będzie to wyglądało tak: 

 

do końca 2023 roku wybieram za cel osiągnięcie pełni zdrowia i sprawności. Już cieszę się z jego realizacji. 

Do końca czerwca wybieram powrócić do zdrowej dla mnie wagi  (możesz podać liczbę) i już cieszę się z realizacji tego celu. 

 

 Zrób tak dla wszystkich trzech najważniejszych kwestii, a następnie na tapet wybierz pierwszą. To będzie Twoje zadanie na najbliższe tygodnie. 

 

I teraz SYSTEM! 

 

1. Przypomnij sobie najmilsze i najlepsze chwile w swoim życiu, zrób to teraz. Zamknij oczy, jeśli to Ci ułatwi. Co wtedy czułaś /czułeś, jak się czułaś / czułeś? Poczuj to i zapamiętaj. Wspaniale tak się czuć, prawda? – TO BĘDZIE TWOJE UCZUCIE! PRZYWOŁUJ JE! 

2. Codziennie rano i przed snem będziesz wyobrażać sobie siebie, jak osiągnęłaś/ osiągnąłeś już cel. Poczuj przy tym się tak, jak podczas zadania z punktu nr 1. 

3. A teraz uwolnij pragnienie osiągnięcia celu,  zadając sobie pytania: czy uwolnię pragnienie tego celu? Odpowiedź: TAK. A kiedy to zrobię?Odpowiedz TERAZ. Weź głęboki wdech i wypuść emocję pragnienia wraz z wydechem – powtórz to 5 razy.  Możesz wyobrażać sobie emocje pragnienia jakby była dymem, który wypuszczasz. 

 

Rób to codziennie po przebudzeniu i przed snem! Zaufaj mi, rób i zaufaj procesowi. 

To nie jest trudny trening, który wymaga poświęcenia. Dla mnie jest przyjemny, ale

i tak potrzebujesz się zdyscyplinować. Zamiast się martwić, zamiast narzekać – świadomie, dwa razy dziennie, wybierasz myśleć o swoich celach w ten dokładnie opisany sposób. 

Jeden dzień w czasie. Tylko jeden dzień i tylko dziś. A potem dopiero jutro i jeszcze następnego dnia, ale dziś skupiasz się na dziś. Z każdym dniem będzie prościej. 

 

To jest sprawdzony system, działa dla każdego obszaru życia. Istotne jest to, żeby się nie przywiązywać do efektów, bo pragnienie oddala nas od celu. Kiedyś wyjaśnię to dokładnie. 

A za tydzień nauczę Cię wspaniałego ćwiczenia… 

 

Już nie mogę się doczekać. A Ty? Hahahaha super. 

 

Ściskam i przytulam.

Twoja Ania.